Klíčite alebo neklíčite?

Nakličovanie semien nie je náročné a vypestujete si tak doma jednu z najzdravších potravín.

Klíčky sú ľahko stráviteľné, bohaté na vlákninu, aminokyseliny, viaceré vitamíny skupiny B, vďaka enzýmom majú priaznivý vplyv na naše trávenie. Rovnako ich konzumácia priaznivo vplýva pri liečbe cukrovky, cievnych ochoreniach, poruchách metabolizmu a obohatí náš imunitný systém.

A čo sa vlastne dá nakličovať? Všeličo. 

Klíčky si môžete pripraviť zo semien obilnín (pohánka, quinoa, špalda, ovos, jačmeň, ...), rôznych semienok zeleniny (brokolica, rukola,...), či zo strukovín (cícer, mungo, adzuki, hrach, šošovica,...). Dajú sa naklíčiť trebárs aj sezamové, slnečnicové, ľanové či tekvicové semienka. Výber je pestrý. 

Pri nakličovaní je dôležitá kvalita semienok, nesmú byť chemicky ošetrované a nikdy sa nenakličujú semená, ktoré sú určené na sadenie.

My odporúčame:

  • Fazuľu mungo a fazuľu adzuki
  • Šošovicu (veľkozrnnú, červenú, čiernu)
  • Žeruchu
  • Reďkovku
  • Horčičné semená
  • Klíčivý mix

A ako vlastne klíčky využiť, skonzumovať? 

Dajú sa pridávať do šalátov, nátierok, obilných kaší či jogurtov. Skvelú chuť majú aj rozmixované v zeleninových, ovocných šťavách a smoothies. Výborne chutia a ešte lepšie vyzerajú, keď sa nimi posype čokoľvek čo máte na tanieri (mäso, tofu, tempeh, omáčky, ryža, zemiaky, zemiaková kaša, batáty).

Spôsoby, rady, čas a ako aké semienko naklíčiť nájdete v mnohých článkoch na internete. 

Klíčky obohatia nielen náš jedálniček ale takisto aj náš organizmus.